Dramaterapie - škola

Dramaterapie na školách pod vedením Akropolis v Uherském Hradišti.

Tuto aktivitu již nenabízíme.

V říjnu opět 2012 zahajujeme kurz dramaterapie, tentorkrát se kurz koná na základní škole ve Starém Městě.
Je určen pro skupinku dětí  ve věku 7 - 12 let.
Veden je tak, aby se děti nebály otevřeně hovořit o svých nepříjemných zážitcích před ostatními a aby byla navázána důvěra mezi lektorem a dětmi.
Jedná se o kroužek dramaterapie, který probíhá ve školní družině interaktivní formou, učení prožitkem.
V každé hodině je řešeno jedno z každodenních témat, na které děti běžně narážejí v kolektivu, a které si děti rozeberou s lektorem kurzu. Zahrají si danou situaci, vyvodí z ní důsledky a navodí se správné řešení. Dítě tak získá zkušenosti,  jak reagovat na negativní situace, které prožívá ve škole či v jiném prostředí v kolektivu dětí. Rozvíjí tak své sociální kompetence, komunikační dovednosti, stává se více sebejistým v kolektivu.
Cílem je prevence sociálně patologických jevů - šikany a rizikového chování, podpora zdravého klimatu ve škole i mimo školu, budování dobrých vztahů mezi dětmi a mezi dětmi i dospělými navzájem.
Cíle obecné z hlediska vzdělavatele:
1.prevence sociálně patologických jevů - šikany
2.budování úcty a tolerance mezi dětmi a mezi dětmi a dospělými
3.vytváření klimatu příjemného všem (ve škole i mimo školu) - dětem i dospělým
Konkrétní cíle z hlediska účastníka:
1.rozvoj klíčových kompetencí v oblasti socální
2.identifikace projevů šikany
3.nácvik obrany proti projevům šikany
4.podpora sebevědomí a sebejistoty jedince v interakci s jinými dětmi či dospělými
Aktuální plán na šk.rok 2012/2013 - bude volen po dohodě s dětma a rodiči:

o Zdravé klima ve třídě - Jak se chovat ke spolužákům
o Určení si pravidel (nejen ve třídě) - Proč jsou pravidla důležitá? K čemu nám jsou pravidla? Pravidla ve třídním kolektivu.
o Canisterapie - Význam této terapeutické metody. Návštěva psovoda a cvičeného psa.
o Přišel nový žák /mám novou třídu - jak reagovat na nové prostředí?
o Jsem jaký/á jsem - naučit se mít rád sám sebe, brát své přednosti i nedostatky s nadhledem,...
o Nebát se zeptat, svěřit se - Jak překonat ostych, Ptáme se cizího člověka.
o Sourozenecké vztahy - Mám mladšího /staršího sourozence. Jak vyjít se sourozencem. Mám pocit, že mají rodiče raději sourozence.
o Jsem doma sám (bez rodičů) - Co mám dělat, když se doma sám bojím. Jak se chovat, když jsem doma sám
o Jak reagovat na cizí/neznámé lidi - Oslovil mě cizí pán/paní. Jak se zachovat, když mě někdo cizí chce svést autem?
o Ztratil jsem se/ Ztratil jsem se v cizině - Jak se zachovat v cizím prostředí? Co mám dělat?
o Nedaří se mi, mám problém - Jak zvládat situace, které mi nejdou /kterých se bojím. Mám problém (nemůžu spát,nemám kamarády,...)
o Jak se chovat v ... - Pravidla slušného chování
o Zklamání z blízkého člověka - Věřil jsem Ti a Ty jsi mě zklamal. Mrzí mě co mi řekli rodiče (prarodiče, kamarádi, učitel)
o Pomáháme druhým - Spolužák má handicap. Jak se k němu chovat? Na ulici je malé plačící dítě. Jak mu pomoci? ...
o Byl jsem donucen partou... - Jak zareagovat, když Tě parta nutí k nevhodným (nebezpečným) věcem? Nechci ubližovat jiným, ale když to neudělám...
o Kamarád mě pomlouvá, spolužáci si ze mě dělají legraci - Jak se zachovat, když se mi ostatní smějí. Kamarád mě pomlouvá. Jak se bránit?
o To není spravedlivé! - Jak se vyrovnat s nespravedlností? Jak reagovat?
o Dítě v ohrožení - Co dělat, když mě někdo obtěžuje? Jak reagovat když mě osloví cizí člověk?
o Co mě trápí - Ztratil se mi pes. Mám noční můry. Zasedl si na mě pedagog? Jak se chovat k ...?
o Šikana x kyberšikana - Kamarád mě pomlouvá. Spolužáci si ze mě dělají legraci. Nebezpečí internetu a jak je rozpoznat?
o Počítačové hry versus realita - Kde vlastně trávím více času? Co je normální a co už za hranicí?
o Seznamování - internet, sms, sociální sítě,... - úskalí a nebezpečí
o Nejsem „sportovní" typ - jak se s tím vyrovnat? Jak reagovat na reakce spolužáků?
o Drogy, alkohol, cigarety - a jiná úskalí kolem nás - musím je mít také? Proč?
o Umět říct NE - Nechci něco dělat a bojím se to říct?


Dramaterapii vedou kvalifikovaní lektoři - Erika Kuncová (herečka olomouckého divadla, lektorka dramatického a dramaterapeutického kroužku, absolventka mezinárodní stáže Dramaterapie a Snoezelen v Akropolis v Uh.Hradišti) a Andrea Vršovská (absolventka Pedagogické fakulty, obor vychovatelství s volnočasovým a resocializačním zaměřením, specializace pracovně-terapeutická, absolvovala 80 hodinový kurz - základy psychologie, vedoucí dramatického kroužku).

Na závěr kroužku děti s pomocí lektorů vytvoří dramatické představení, které zahrají pro své blízké i veřejnost.


V době jarních, letních a zimní prázdnin a státních svátků se kurz nekoná, lekce v těchto temínech nejsou započítávány do kurzovného.. V případě nemoci lektorky jsou hodiny nahrazeny.

K této aktivitě nejsou vypsány žádné termíny